ANALÍTICA DIGITAL
Mesura el resultat de les teves accions digitals per millorar-ne l’eficàcia
Per a què serveix l’Analítica Digital?
L’analítica digital té com a objectiu recopilar, mesurar i analitzar dades relacionades amb l’activitat digital de la teva empresa, com ara el trànsit, el comportament dels usuaris, les conversions i altres indicadors clau tant de la web com d’altres plataformes digitals: xarxes socials, cercadors, email, etc.
Aquests dades permeten a les empreses tenir un control total sobre els resultats de les accions de màrqueting en línia, comprendre el rendiment de les seves estratègies digitals, identificar àrees de millora, conèixer millor els seus públics objectius, prendre decisions informades i optimitzar els seus esforços per assolir els objectius establerts.
Avantatges de l’Analítica Digital
- Més coneixement sobre els clients actuals i potencials
- Gran control de les inversions i els seus resultats
- Augmenta l’impacte i el rendiment de les accions de màrqueting en línia
- Millora l’eficàcia de la presència a internet
- Ajuda a millorar la usabilitat i el procés de compra de la web
- Permet prendre millors decisions estratègiques
Com fem Analítica Digital?
Utilitzem eines de reporting de primer nivell com Looker Studio en els quals agreguem KPIs de:
- Analítica web (amb dades de Google Analytics)
- SEO (amb dades de Google Search Console i SeRanking)
- Xarxes socials i Social Ads (a partir de les dades de les plataformes socials o de Metricool)
- Publicitat en cercadors (amb dades de Google Ads)
- Email màrqueting (amb dades de Mailchimp o altres plataformes d’emailing)
D’aquesta manera, fem un seguiment per saber si les accions que estem realitzant estan ajudant la marca a assolir els seus objectius o si hem de replantejar-les per garantir-ne l’assoliment.
Un cop al mes, fem una reunió presencial o virtual (segons preferència del client) per compartir l’anàlisi realitzada i proposar millores en l’estratègia digital.
Amb aquest servei ajudem les marques a establir els seus objectius de màrqueting digital, a plantejar les seves estratègies i a definir els indicadors d’assoliment d’objectius i les mètriques que han de monitoritzar.
Oferim també formació en analítica digital per a professionals que necessiten entendre correctament la informació dels resultats per emprendre així accions digitals que els permetin assolir els seus objectius de màrqueting.
Treballem per aconseguir els teus objectius
És el nostre valor principal i no és negociable
No hi ha 2 clients ni 2 estratègies iguals
Ens comuniquem amb freqüència, proximitat i sinceritat
Hem evolucionat al ritme de la xarxa i ho seguim fent
Casos d’èxit d’Analítica Digital
Informació bàsica sobre protecció de dades
Finalitats: Gestionar l'enviament d'informació que ens sol·licita. Enviament de comunicacions comercials.
Legitimació: Consentiment. Pot retirar el consentiment en qualsevol moment.
Destinataris: Les seves dades no es cediran a tercers, excepte en cas d'obligació legal.
Drets de l'interessat: A accedir, oposar-se, rectificar i que es suprimeixin les seves dades, així com altres drets com s'explica en la informació addicional.
Podeu accedir a informació addicional i ampliada en aquest enllaç.
Els nostres especialistes en Analítica Digital et responen les preguntes més freqüents
Quina diferència hi ha entre una dada, una mètrica i un KPI?
Una mètrica és una mesura quantitativa que es deriva de dades i proporciona una avaluació específica d’una variable, com la taxa de conversió o el nombre de visitants. Les mètriques ens ajuden a mesurar i interpretar el funcionament d’una activitat digital.
Finalment, un KPI (Key Performance Indicator, o Indicador Clau de Rendiment) és una mètrica especialment rellevant i estratègica que es tria deliberadament per avaluar el progrés cap a un objectiu específic.
Els KPIs són les mètriques més importants per a una organització i s’utilitzen per prendre decisions crítiques i mesurar l’èxit en funció dels objectius establerts.
Quines són les mètriques clau d'una web en analítica digital?
Aquestes mètriques permeten als analistes comprendre el rendiment del lloc web, identificar àrees de millora, avaluar l’impacte de les campanyes de màrqueting i prendre decisions basades en dades per optimitzar l’experiència de l’usuari i assolir els objectius comercials.
A Duoly t’ajudem a monitoritzar i analitzar tots aquests resultats i t’orientem sobre com millorar les teves estratègies de màrqueting digital per assolir els teus objectius de negoci.
Quines eines i plataformes s'utilitzen per realitzar taulers d'analítica digital?
Algunes de les eines més populars són Google Analytics, que ofereix un conjunt complet d’eines de seguiment i presentació de dades de webs i apps, i Google Looker Studio (anteriorment conegut com Data Studio), que permet crear dashboards personalitzats i interactius i que és el que oferim a Duoly.
Altres opcions inclouen Tableau, Microsoft Power BI i Adobe Analytics, que proporcionen capacitats avançades de visualització de dades i anàlisi.
També hi ha eines específiques per a xarxes socials que ajuden a monitoritzar i presentar dades de xarxes socials en dashboards (a Duoly utilitzem Metricool).
Com es poden abordar qüestions de privadesa i seguretat de dades en l'analítica digital?
S’ha d’assegurar l’anonimització i la protecció de dades sensibles i personals, a més d’implementar mesures de seguretat de la informació per prevenir l’accés no autoritzat.
També és essencial mantenir la transparència amb els usuaris, comunicant clarament com s’utilitzen les dades i oferint opcions per al control de la privadesa.
A Duoly som molt respectuosos amb la privadesa dels usuaris i la seguretat de les dades, i sempre assessorem els nostres clients sobre les millors pràctiques en aquests aspectes.
Ajudem, a més, a comprendre els resultats dels seus informes d’analítica tenint en compte les restriccions en privadesa de dades.